Wat is Actie Kerkbalans?

De waarde van de kerk, wat is dat? Niet in bedragen te vangen. Misschien zelfs lastig in woorden uit te drukken….De kerk is een plek waar we het geloof met elkaar delen. Waar we rust en verdieping vinden en God ontmoeten. Het is een plek waar we er voor de ander zijn. Waar we zorgen voor elkaar en voor de mensen om ons heen. Zo zijn we als gemeenschap van grote betekenis in de samenleving.

Met Actie Kerkbalans zamelen ieder jaar duizenden vrijwilligers geld in voor hun plaatselijke kerk. Want de kerk is voor duizenden mensen van grote waarde, voor iedereen op een andere manier. Maar kerken krijgen geen subsidies, dus om te kunnen bestaan hebben zij een financiële bijdrage nodig van hun leden. Zodat ze ook in de toekomst van waarde kunnen blijven voor hun leden en de samenleving.

Actie Kerkbalans 2024 – Witte Kerk Nieuw-Vennep

Een stevig fundament” met dit Kerkbalans-thema vragen we om een vrijwillige bijdrage voor het komende jaar, 2024. “Een stevig fundament” doet al snel denken aan de problematiek rondom onze gebouwen. Een stevig fundament gaat echter over meer dan dat. We willen met elkaar een stevig fundament leggen voor de toekomstige generaties Witte Kerkers. Daar is de vrijwillige bijdrage voor bedoeld, het financieren van onze gemeente met de vele activiteiten die we met elkaar organiseren. De gemeente van de Witte Kerk, dat zijn wij met elkaar.

Hieronder kun je de folder lezen waarin meer informatie staat over het thema “Een stevig fundament”: