De Witte Kerk is een actieve kerkelijke gemeente. Om die reden hebben we vaak nieuws te melden. We doen dat via onze app, de wekelijkse nieuwsbrief, Facebook, deze site en de Zondagsbrief (in kerkdiensten). Hieronder lees jij hoe je nieuwsberichten geplaatst kunt krijgen in media van de Witte Kerk.

kerkelijke activiteiten
De media van de Witte Kerk geven nieuwsberichten door die direct of indirect raken aan de missie van de Witte Kerk. De redacties van de betreffende media beslissen over de wijze waarop ingediende nieuwsberichten worden geplaatst. Ze zijn gerechtigd kopij, zonder opgaaf van redenen, te weigeren of kopij in te korten. Anonieme inzendingen worden niet verwerkt.

tips
Hieronder leggen we je graag uit waaraan een bericht moet voldoen dat je wilt laten plaatsen.

• Geef duidelijk aan waar je het bericht geplaatst wilt hebben: Facebook, digitale nieuwsbrief, zondagsbrief, website. Doe je dit niet, geen probleem natuurlijk maar dan wordt het door anderen bepaald.
  • Bedenk dat ook niet-leden meelezen.
  • Bedenk wat het doel is van het medium waarvoor je schrijft: de Zondagsbrief, digitale nieuwsbrief en Facebook zijn bedoeld voor actueel weeknieuws (van de komende week). Berichten zijn maximaal 75 woorden: hoe korter, hoe beter!
  • Houd je aan de deadlines: voor Zondagsbrief en Nieuwsbrief is dit donderdag 18.00 uur, voor alle andere media kunnen doorlopend berichten worden aangeleverd
  • Lever bij kopij voor de digitale nieuwsbrief, Facebook en de website -indien mogelijk- een rechtenvrije foto van goede kwaliteit aan (zoek op Google Afbeeldingen en klik ‘rechtenvrij’ aan). Foto’s van gemeente-activiteiten of leden moeten voldoen aan de privacyregels zoals die voor de Witte Kerk gelden.

inzendadres
Berichten voor Facebook, Zondagsbrief, site en/of digitale nieuwsbrief: nieuws@wittekerk.nl.