Wegwijs worden

Bij wie moet ik zijn voor….?

De Witte Kerk is een zeer actieve gemeente. Op deze pagina lees je hoe onze gemeente is opgebouwd en wat we organiseren. Wil je snel en goed antwoord op je vraag? Bekijk onze wegwijzer, die antwoord geeft op de vraag: ‘bij wie moet ik zijn voor…?’. Heb je nog meer vragen? Stel ze gerust aan de secretaris.

Kernteams en Kerkenraad

Acht kernteams vormen de kern van onze gemeente. De kernteams worden aangestuurd door een ouderling, samen met een kernteamleider.

Wij kennen de volgende kernteams:

Het Dagelijks Bestuur van de kerkenraad wordt gevormd door de predikant, de eerste en de tweede voorzitter van de kerkenraad, de scriba en de ouderling Beheren. De kerkenraad bestaat uit alle ouderlingen (inclusief ouderling-kerkrentmeesters), alle diakenen, de ouderling-voorzitter en de ouderling-scriba.

Groepen en Kringen

De basis van onze gemeente vormen de Groepen en Kringen. Wij stimuleren dat elk gemeentelid zich aansluit bij de groep die bij hem of haar past. We hebben heel veel mogelijkheden, dus kom gerust eens langs om te kijken wat bij jouw wenden en mogelijkheden aansluit.

Activiteiten

Regelmatig komen groepen mensen, ouder, jonger of door elkaar, bij elkaar. Natuurlijk tijdens de kerkdiensten, maar ook op groepen en kringen. Dat kan elke week, om de week of bijvoorbeeld maandelijks zijn. Daarnaast organiseren we ook vaak andere activiteiten. Je vindt ze als ‘evenementen’ terug in onze agenda. Dat kan een thema-avond zijn over bijvoorbeeld geloofsopvoeding, een filmavond, de rommelmarkt of nog iets anders. Natuurlijk lees je hierover altijd in ons kerkmagazine en op onze facebookpagina.