Voor het tv-programma ‘Zie je zondag!’ duikt Marleen Stelling in de wereld van protestantse gemeenten; van conservatief tot vrijzinnig, van ingetogen tot uitbundig, van traditionele dorpskerk tot migrantenkerk. Hoe geven kerken zichzelf vorm om in deze tijd relevant te zijn? De presentatrice bezoekt elke drie weken een andere gemeente. In drie afleveringen staat de Witte Kerk centraal.

NPO2
De uitzendingen zijn te zien op 20 en 27 oktober en 3 november, steeds vanaf 9.20 uur. Terugkijken kan ook via NPO Start.

Afleveringen
aflevering 1 (20-10), Door de generaties heen
Marleen Stelling woont een dienst bij in de Witte Kerk in Nieuw-Vennep. Ze ontmoet Arwin. Hoewel hij begon als advocaat op de Amsterdamse Zuidas, trok het boerenleven. Hij is al de vierde generatie akkerbouwer op het land van zijn betovergrootvader. Hij probeert het drukke boerenleven te combineren met een actieve betrokkenheid bij de kerk en dat valt niet altijd mee.
Ook ontmoet Marleen Geerhard die de archieven van de kerk beheert en veel weet van de geschiedenis. Hij bezoekt met Celine het archief van de kerk.
Tenslotte vertelt ds. Arjan Berensen iets over de achtergronden van deze kerk die zich in korte tijd ontwikkelde van plattelands- naar stadsgemeente.

aflevering 2 (27-10), Rommelmarkt
Marleen Stelling woont een kerkdienst bij in De Witte Kerk in Nieuw-Vennep. Marleen ontmoet Barend. Hij is de voormalige postbode in Nieuw-Vennep en kent iedereen. Ook is hij de grote motor achter de rommelmarkt die ieder jaar wordt georganiseerd.
Een bezoekster van de rommelmarkt is ook Jessica. Zij laat deze zondag haar dochter dopen in de kerkdienst. Ze vertelt aan Marleen waarom dat voor haar en haar man een enorm belangrijke gebeurtenis is. Jessica viert de doop van haar eerste dochter nog ieder jaar met haar.

aflevering 3 (3-11), Het geloof wordt doorgegeven.
Marleen Stelling woont een kerkdienst bij in De Witte Kerk in Nieuw-Vennep.
Marcel is een opvallende verschijning op de rommelmarkt van de Witte Kerk. Hij loopt er bij als een Prins van een Ander Rijk. Hij doet dat om het verschil uit te leggen tussen hoe het er bij God aan toe gaat en hoe het in de wereld aan toe gaat. Daarover praat hij met Marleen Stelling. Geloven en de kerk zijn voor hem erg belangrijk en dat wil hij doorgeven.
Diezelfde motivatie heeft Nelleke. In haar buurt en door haar inzet voor tieners uit de kerk, en natuurlijk in het contact met Oma Trekker die elke week een hapje mee-eet met het gezin.

EO